• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 31 تیر 1398
کد مطلب : 67592
+
-

آغاز پرداخت یارانه صادراتی به صادرکنندگان سیب

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌ غربی از واریز یارانه صادراتی به حساب صادرکنندگان سیب درختی استان خبر داد. «احمد دهقان» در گفت‌وگو با فارس با بیان این‌که هدف وزارت جهاد کشاورزی توسعه و حمایت از صادرات محصولات کشاورزی بوده و از روز یک‌شنبه گذشته واریز یارانه صادراتی به حساب صادرکنندگان سیب درختی استان آغاز شده است، اظهار کرد: از مصوبه ۱۰۰ میلیارد ریالی مشوق یارانه صادراتی صادرکنندگان سیب درختی استان تاکنون ۷۰ میلیارد ریال آن برای پرداخت به صادرکنندگان استان تخصیص یافته است.

وی افزود: در راستای اجرای سیاست‌های حمایتی وزارت جهاد کشاورزی و پیگیری مستمر این سازمان مشوق یارانه صادراتی به صادرکنندگان سیب درختی استان پرداخت می‌شود و پیگیر تخصیص بقیه اعتبار برای پرداخت به صادرکنندگان نیز هستیم.

این مسئول تاکید کرد: یارانه صادراتی صرفاً به صادرکنندگانی پرداخت می‌شود که در سال ۱۳۹۶ به صادرات سیب درختی از مبادی قانونی اقدام نکرده و از سایر مشوق‌های صادراتی استفاده نکرده باشند. در قالب این طرح به ازای صادرات هر کیلوگرم سیب‌ درختی استان یک هزار و 892 ریال یارانه صادرات به صادرکنندگان پرداخت می‌شود. 

این خبر را به اشتراک بگذارید